Introductie webloket - service, beheer en onderhoud

Maandag 19 mei 2025
Sinds kort heeft DePlaatsmaker een nieuwe manier waarop je als huurder een aantal zaken eenvoudig online kan regelen, namelijk een “webloket”. Je kunt hier het volgende doen: een technische storing of onderhoudsverzoek melden, extra certificaatsleutels of toegangspasjes (druppels) aanvragen & betalen en vragen stellen over de schoonmaak of afvalinzameling.

De introductie van het webloket betekent dat je voor deze onderwerpen géén e-mail meer hoeft te sturen of moet bellen, maar online een aantal vragen doorloopt en zo een melding doet. Als medegebruiker van een werkruimte doet je dit altijd via de hoofdhuurder. Elke melding via het webloket krijgt een uniek volgnummer dat je ontvangt via een bevestigingsmail. Dit helpt ons team om de dagelijks binnenkomende meldingen en aanvragen beter te stroomlijnen. Daarnaast hopen we dat jij als huurder minder afhankelijk bent van de telefonische beschikbaarheid van onze servicemedewerker en dat het meer gemak oplevert. Het webloket is te vinden op de contactpagina van onze website.
 
Hieronder geven we je per onderwerp meer informatie over hoe het webloket werkt:

 

1.      Een technische storing of onderhoudsverzoek melden

Huurders kunnen storingen (aan bijv. elektra, verwarming, internet, sanitair, etc.) en andere onderhoudsverzoeken melden bij DePlaatsmaker via het webloket. Beschrijf de storing of het technisch probleem zo nauwkeurig mogelijk en voeg eventueel foto’s toe; dat helpt namelijk om sneller tot een goede oplossing te komen. De meeste meldingen (bijvoorbeeld over internet, verwarming, of een verstopt toilet) worden op werkdagen direct in behandeling genomen. Voor andere type meldingen is vaak wat onderzoekstijd nodig. We nemen (op werkdagen) binnen 24 uur contact op over de afhandeling.

Wanneer zich echter een ernstige storing voordoet waar direct op gehandeld moet worden (zoals overstromingen, plotselinge lekkages aan het dak of grote problemen met CV en brandmeldinstallaties) pak dan wél je telefoon en bel tijdens kantooruren DePlaatsmaker via 030-2717677. Buiten kantoortijden is het noodnummer* van de firma Versteeg te bereiken via 030-2808050, of firma Van Gelder via 030-2808060.

*Let op! DePlaatsmaker vergoedt de kosten voor noodreparaties alleen wanneer er werkelijk sprake is van een calamiteit (wanneer de storing niet tijdelijk op een andere manier opgevangen kan worden).

 

2.     Extra certificaatsleutels of toegangspasjes (druppels) aanvragen en betalen

Hoofdhuurders die extra certificaatsleutels en pasjes voor algemene toegangsdeuren of - hekken willen aanvragen (bijvoorbeeld voor hun medegebruiker of vanwege verlies of schade) kunnen dit doen via het webloket. Dit type sleutels en pasjes kun je namelijk niet zelf bij laten maken bij een sleutelmaker. Extra sleutels voor eigen, gehuurde ruimtes kun je wél zelf bij laten maken.

De kostprijs voor het laten maken van een certificaatsleutel is € 64,13 euro en voor een pasje/druppel € 21,78 euro (incl. 21% BTW). Deze kun je direct betalen met iDEAL. Houd bij certificaatsleutels rekening met wisselende productie- en levertijden van 1 tot 4 weken. Je ontvangt een bericht wanneer de bestelling voor je klaarligt. Sleutels en/of pasjes kunnen alleen door hoofdhuurders worden afgehaald! Dit kan tijdens openingstijden bij ons kantoor op Gruttersdijk 12.

 

3.      Een vraag stellen of iets doorgeven over de schoonmaak of afvalinzameling

De schoonmaak en afvalinzameling is op elke locatie van DePlaatsmaker vaak net even anders geregeld. Op sommige locaties komt er vaker een schoonmaakbedrijf dan op andere locaties en soms zorgen huurders zelf voor de schoonmaak of besteden dit zelf uit. Ook de wijze en regelmaat van de afvalinzameling verschilt per locatie en sommige afvalbedrijven hanteren hier specifieke regels voor.

Stel jouw vraag over de schoonmaak en afvalinzameling via het webloket met een duidelijke uitleg waar het precies om gaat en voeg eventueel foto’s toe. Wij zoeken het vervolgens voor je uit en nemen (op werkdagen) binnen 24 uur contact op over de afhandeling.

 

Terug